Skallebank och tävling!

Har en riktig skitdag idag. haha. Typiskt va att jag ska återkomma efter ett långt uppehåll med ett sådant inlägg va? ;)

Nåväl. Regn hela dagen och mens är ett faktum man inte slipper ifrån. Röda veckan innebär dåligt humör och huvudvärk, men idag har det varit det värsta jag varit med om! Typiskt att man ska må som sämst när man är ledig! Gråtit ett par gånger, tappat humöret lite mer. Stackars Al och Stackars J. Idag skulle jag helst ha varit helt ensam och bara krupit ner i sängen och sovit lite till..

En positiv grej jag kan rapportera om är att Alicia faktiskt somnade i sin egen säng igår på ca 30 min. Kvart över åtta satt jag själv i min soffa, hon sov och jag var vaken. Har ju inte hänt på flera månader! I fredags tog det mycket gråt från oss båda och två timmar.. och då satt jag ändå precis bredvid henne. Men nej. "Jag VILL inte sova min säng! Jag ääälskar ju diiig!!" (det senaste när hon inte får som hon vill.. "får jag glass, mamma?" "nej, inte nu vi ska äta" "Men jag ääälskaaar diiig" Suck..)

En annan positiv grej är att när man har dåliga dagar, då får man mysa i soffan. och äta godis. och titta på film. Och då får mamma sitta lite och surfa. Och då hittar mamma nya bloggar, och tävligar, som denna! Tyckte den passade mig så fint, eftersom jag tittade på en sådan för inte så länge sen, men min plånbok sa nej. (och anledningen till det var den här händelsen som ni kanske minns? Min lönespec sa "hahahaha! Här får du för att du är så orutinerad och måste sjuka dig för att du druckit alkohol, som du inte gjort på flera år. Vad skulle det vara bra för? Hoppas du lärt dig något!". Typ. och nej. Jag har inte druckit en droppe alkohol sen dess. Cola ftw!)

Om det inte regnar ska jag nog ändå dra ut tösen i lekparken. Måste få lite frisk luft idag. Men jag är så trött, så trött.. Vi får se hur det blir. Vissa dagar kanske är bäst att bara vara inne på också..

Tjing!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0