Rapport

Ja. Lördagen då. Jobbade hela dagen. Fast redan vid lunch höll jag på att platta håret och dricka första drinken. Ja, i tankarna då alltså. :)

Kom hem, hann röja undan innan H ramlade in genom dörren. Hade kopplat in datorn till surroundsystemet och så spotify på datorn. Partykänslan var ett faktum. Några öl och några drinkar (H stod för öldrickandet, jag för drinkarna) så skulle vi gå. Först hittade jag inga skor att ha på mig, men det slutade i alla fall med ett par vanliga pumps.

Kom till utestället. Nästan ingen kö. Vi blev lite ställda. Ingen kö? På en lönelördag? Nåväl. Gick till baren på övervåningen. Känner mig så felplacerad. Bara "smått" ute. "Jag är för nykter för det här" sa jag. Och jag tror det var då.. allt gick överstyr.

4 eller var det 5, samboca-baileys senare, var vi mer än glada i hatten. Minst sagt. Ramlade iväg till taxin och så åkte vi hem åt varsitt håll. Snubblade in i J's hall. Tyst tyckte jag. Men jag vet inte riktigt vad han ansåg. Full som ett ägg var jag i alla fall. och hungrig. Skulle bara lägga mig ner på vardagsrumsgolvet ett stund och vila. men det slutade med att jag sov där. Nästan hela natten. Sötaste lade en filt över mig och gav mig en kudde.

Sen var det söndagmorgon. och jobb. Men det gick inte. Ringde en av extrajobbarna och jag hade tur att han kunde hoppa in för mig. För sen låg jag. Låg jag inte i sängen, låg jag hängande över en hink och hulkade. Japp. Hej, jag heter Gin är 28 år och hulkade efter en utekväll". Fy fan. Jag skämdes som en hund. kl 17 var jag tvungen att ta mig till jobbet dock. Mådde så illa. Skakade hela jag och satt på lagret och rev etiketter. Efter en timme åkte jag hem till J igen.

Väl hos J slängde jag mig direkt på soffan. Klockan var då 19. Sen sov jag. J frågade flera gånger om jag inte ville gå och lägga mig i sängen istället, men det var ganska skönt att höra honom i bakgrunden. Klarar inte av total tystnad när jag mår illa.. Vaknade till vid 3, då hittade jag J sovandes i soffan bredvid mig. Sötnöt.

Idag har jag varit "normalt" bakis. Trött och lite järnhjälm på huvudet. Igår var fruktansvärt! FRUKTANSVÄRT! Jag har aldrig mått så dåligt! och jag kom faktist till insikt. En insikt jag egentligen kom fram till när jag väntade Al. Jag behöver inte alkohol. Det är inte värt att bli full. Det räcker gott med ett, möjligtvis två glas.

Men vi hade jävligt roligt när vi väl var igång.

Tack H för en underbar utekväll. Och tack J, för att du tog hand om mig igår. Och tack G, för att du jobbade för mig. Jag är dig evigt tacksam!


Kommentarer
Postat av: Pline

Söt! haha.. somna på golvet <3

2009-09-28 @ 21:40:24
URL: http://twocatsandabirdie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0