Idag igen

Hemma från jobbet idag igen. Hade migrän igår kväll som ni kanske kunde ana, tog 2 eeze, men det släppte inte i alla fall, och idag känner jag mig nästan lite bakfull. Molande värk över höger öga och lite, lite illamående. Ligger eller sitter jag känns det bättre dock. Trött, trött, trött. Men det kan också ha att göra med att jag sov så länge inatt. Lade mig med dotra kl 20. 20:40 var sista gången jag tittade på klockan och så vaknade vi 6:54. Piip! Kroppen insåg väl att "hey! det här var ju skönt! vi gör det lite mer!"

Al kom hem till mig igår, efter att ha varit hos sin pappa några dagar. Åh vad underbar hon är! Kom springande mot mig över hela gården med armarna vidöppna. "MIN MAAMMA!" Lyfte upp henne och vi kramades länge länge och kindpussarna haglade. Hörde inte ens när en dagispersonalen (förlåt, förskolepedagogerna) pratade med mig. Men jag märkte att hon log och gick iväg för att låta oss vara i vår lilla bubbla. Jag älskar den personalen vi har. De har varit änglar under, ja visserligen hela tiden vi haft Al där, men speciellt nu på sista tiden.

Och lillskruttan bubblar på som sjutton. Nya ord, renare ord, (Älskar DIG! *smälta*) så roligt att höra! Hur mycket kan man växa på en vecka? Alldeles för mycket och varje gång jag hämtar upp henne så slår det mig hur stor hon har blivit! Herregud, min lilla plutt är snart 3 år! 3 ÅR! Det är en klyscha, jag vet, men det känns som om det var igår hon lyftes upp på mitt bröst och jag mötte hennes stora, kloka, svarta ögon och vi välkomnade henne till världen.

Nostalgi när den är som bäst. Är det inte härligt så säg ;P

Återkommer. Ha en bra tisdag!


Kommentarer
Postat av: Pline

Åh.. jag blev helt tårögd när jag läste detta.. Det är fint det där ni har! =) Och Al är ju en av de sötaste ungar som finns!

2009-09-16 @ 09:56:15
URL: http://paulinepousars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0