Hemma idag..

Idag är jag hemma från jobbet. Mår jättekonstigt. Hade hjärtklappning i lördagsnatt och i söndagsmorse. Så gick den över, men imorse mådde jag illa istället.. och nu bankar hjärtat igen. Misstänker mina tabletter jag tar mot pms:en. När jag läste bipacksedeln var det nästan så jag undrade vad fan jag äter dem för egentligen. Hör här:

Mycket vanliga (förekommer hos fler än 1 av 10patienter): Sömnighet, sömnsvårigheter, agiation, nervositet, huvudvärk, skakningar, yrsel, synstörningar, oregelbunden hjärtrytm, illamående, muntorrhet, förstoppning, diarré, ökad svettning, kraftlöshet.

Vanliga (förekommer hos fler än 1 av 100): viktminskning eller viktökning, sömnrubbningar, koncentrationssvårigheter, drömstörningar,minnesförlust, ångest, minskad sexuallust, ökad eller minskad aptit,apati, frånvaro av känslor och upprymdhet, förvirring, migrän, myrkrypningar, synrubbningar, hjärtklappning, yrsel, lågt blodtryck, högt blocktryck, rinnande och kliande näsa, inflammation i bihålor, sura uppstötningar,kräkningar, buksmärta,gasspännningar, ökad salivutsöndring, vattenkastningsbesvär eller ökad produktion av urin, oförmåga att få orgasm hos kvinnor, smärtsam menstruation, impotens, störningar av ejakulationen, utslag, klåda, trötthet, gäspningar, förändrad smakuppfattning...

SAY WHAT?!

sen läser man lite längre ner. Bland sällsynta och mycket sällsynta. "självmordstankar eller suicidialt beteende, hallucinationer, humörsvängningar, panikattacker. "

och hur kan en tablett som ska MOTVERKA depression och humörsvängningar, ge humörsvängningar och självmordstankar som en biverkning?!

jaja. Molnen skingras vilket som på min himmel, så jag fortsätter äta den lilla, lilla dos jag gör just nu. Trotsar hjärtklappning, illamående och yrsel. Hellre det än tom och ledsen. och har jag hjärtklappning så känner jag i alla fall att jag har ett! :)

Kommentarer
Postat av: Pline

Du jag tror du åkt på den här förkylningen som alla har.. jag låg precis så som du beskriver hos D i Kalmar förra helgen.. sen bröt det ut ordentligt nu är jag fetförkyld!!

Hoppas du slipper.. det är INTE roligt .. :/ Kram

2009-09-14 @ 16:54:12
URL: http://paulinepousars.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vet inte vad du äter för tabletter men många antidepressiva (om det nu är sådant du äter) ger självmordstankar och panikattacker när de sätts in (dvs. första 4-5 veckorna man äter tabletterna).



Hoppas det blir bättre!

2009-09-14 @ 18:06:58
Postat av: Gin

Anonym:



jasså? det hade jag ingen aning om. Men visst rimmar det illa?

2009-09-15 @ 10:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0