Vård Av Barn

Hemma idag. Så fort jag klev innanför dörren till sovrummet igår insåg jag att det här skulle bli en lång, kort natt.

Al har sovit oroligt hela natten. Varit nästäppt, hostat, sagt att hon haft ont, men mer diffust om var. Hon har varit törstig, varm, tagit av sig pyjamasen, frusit, tagit mitt täcke och min kudde, skulle sova på min arm, skulle inte sova på min arm osv osv. Så när klockan ringde där vid 5, hade jag fått sova 2 timmar. Inte sammanhängande. Alicia hade somnat ordentligt runt 4 snåret. Nä. Så idag är det nog både vård av barn och vård av mamma.

Nu är hennes fötter och händer alldeles iskalla men hon verkar pigg ändå. Fast det här gav mig också en extra dag med min lilla älskling. Runt 14 - 14:30 kommer hennes far och hämtar henne..

Vad vi ska hitta på tills dess vet jag inte riktigt. Skulle vara mysigt att bara slänga på en film och ta det lugnt och mysa i soffan, men hon har ju inte ro att titta. Slutar alltid med att jag är som uppslukad och hon leker med något annat. Det enda hon verkligen tittar på är "Små Einsteins" och måste jag se ett avsnitt till av det så kräks jag!


Vad är det med allt skrikande i dagens barnprogram? Är det enda sättet för dem att få ungarnas uppmärksamhet? Ungefär som att dåliga låtar alltid har halvnakna kvinnor i sina videos.  


Kommentarer
Postat av: Smilla

Ja vad är det med Einsteins? Jag tror att det är små gömda meddelanden som gör att de sitter som små ljus. Faschinerande otäckt.

2009-10-19 @ 13:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0