VAB idag och imorgon

Igår var ingen rolig dag. Fast natten till igår var nästan värre. Skruttan vaknade vid 21 och bara skrek. Inte förrän klockan 5 fick jag henne att somna och sen sova 2 timmar i sträck. Sen sov hon hela förmiddagen. Hade fått en läkartid kl 14, för någonstans mellan att hon sov och att hon bara skrek, hade jag fått fram att hon hade ont i öronen och munnen..

När det så var dags för oss att gå dit var hon helt lelös. Otäckt faktiskt! Men så fort vi klev in till receptionen på vårdcentralen så var hon pigg som en mört! Knasiga barn. Hon gör jämt sådär. Hoppas hon slutar med det, för tyvärr så gör jag likadant. "nej men jag mår bra! det är sant!" men egentligen vill man bara lägga sig ner och försvinna ett tag..

Nåväl. Fick pencillin utskrivet och det bet hårt tydligen. För om hon igår låg knappt kontaktbar i soffan har hon idag hoppat i den. Jaja. Hon får vara hemma idag och imorgon med mig och resten av veckan med pappa sin. Det blir nog bra det här.

Idag har jag haft telefontid på morgonen, ringt Telia, jobbet, vårdcentralen (igen, fick så knepig dosering på pencillinet "10 ml 2 till 3 ggr i fem dagar" men om jag ger henne 3 ggr om dagen räcker inte dosen han skrev ut.. )

Däremot var lördagen otroligt mysig! Efter att ha ätit lunch med J och hans lilla tjej gick vi hem och fixade fint för att ha adventsfika med min familj. Massor av tända ljus, glögg och pepparkakor och skratt. Trevligt, trevligt. :)

Nu ska jag försöka komma på vad vi ska fördriva tiden med här hemma. Några tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0