Tandvärk? No more.

Fick tandvärk i lördags. Ena visdomstanden som krånglar för mig. Inte najs. Mamma brukar säga att det är för att jag inte gått på högskolan som de växer snett "du är sne i din visdom" skojar hon. Haha.

Igår var J här med lite whiskey att gurgla i. Japp. Jag använder endast denna alkoholhaltiga dryck from hell, till att gurgla med. Oavsett ålder. Oavsett sort. Det hjälpte inte, fast den var 18 årig eller nåt. Imorse hade jag så ont att jag knappt kunde gapa för tandborstning.

Ringde tandläkaren. Jodå. En akuttid klockan 9 blir det bra? Jag tar den! svarade jag ivrigt. Tillbaka till stan från jobbet, hann bara dit och vända. Fick en jättetrevlig tandläkare. Doktor Allan hette han. Jag gillade honom redan där. :)

Han frågade vad jag hade problem med. Visdomstanden. "så den vill du alltså att vi tar bort?!" Tjoff. några minuter senare var jag bedövad i hela vänstersida av ansiktet (nästan) och hade en tandläkare hängandes över mig som bände loss en tand ur käken på mig. Halv 10 var jag både en tand och tusen spänn fattigare. Tack och hej.

Var bara att sjuka sig från jobbet, då jag inte fick göra tunga lyft på 2-3 dagar. Så nu ligger jag här på soffan och tycker synd om mig själv. Och om Alicia, som faktiskt börjat sova ordentligt men som jag nu väckte tidigt för att hon skulle till dagis. Men hon får faktiskt vara där idag. Hon har inte så lång dag ändå. Och jag hoppas på att bedövningen ska släppa innan jag ska hämta henne.

Men nu ska jag väl i alla fall inte behöva ha mer krångel av den här tycker jag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Pethra

Iih, nu ilar det i hela min kropp. Visdomständer är ju ett jävulens påfund alltså. Hade problem senast förra veckan med min ena. Borde ta bort dem alla i föregående syfte, men det är ju såååå läskigt.

2009-11-23 @ 10:32:32
URL: http://nanoliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0