Mardrömmar!

Igår somnade jag uppochner i min säng. Eller ja. Huvudet vid fotändan och tvärtom. Pippi Långstrump-style. Och jag tror det var därför jag drömde så otroligt många mardrömmar! Mina energier blev rubbade.

1. Drömde att Alicia varit hos sin pappa och kom hem med kortklippt hår! PAGE! på min tös som just nu har långt, lockigt hår, som visserligen inte går att borsta utan gråt och tandagnisslan, eller en halv flaska med Natusan spraybalsam (Guds gåva till toviga barn btw!) Jag blev så arg och så ledsen, kunde verkligen känna hur det sved i hjärtat. Men inte hade de klippt fint heller! Så jag skulle tillbaka och klaga och få pengarna tillbaka. Så var det stängt och vi kom in till en annan frisör som klippte det fint. Men åh vad ledsen jag kände mig!

2. Drömde att jag var på flykt tillsammans med några andra. Vi åkte i en typ pickup. Jag hamnade längst bak. En man med motorcykel knappade in på oss. Jag slängde ut en massa potatis (!) som gjorde att han körde omkull och dog. (jag vet! Väldigt dramatiska drömmar) Sen kom det några fler efteråt, men när jag skulle göra samma sak, så försvann de bara. Hon som körde sa "fan! De fuskar ju!" och när jag vände mig om så stod en tjej bakom mig, med såna där typiska fantasyfilm kläder och blåste i ett blåsrör, så jag fick något i halsen. 

Och det där medlet skulle döda mig långsamt. JAg visste det. De som körde visste det. Jag fick ut taggen men började genast känna hur jag tappade känseln i kroppen och fick svårt att andas. Otäckt. Men jag vaknade till.

3. Hamnade i ett hus med massor av "ovanliga" människor. Två killar stod och tittade jättelänge på mig. De var fulla med tatueringar och piercingar. Så kom en av dem fram till mig och säger "fan vad coolt! Hur har du gjort för att få så där. Så att det liksom hänger ut över byxorna?!" Då menade han mitt höftfett! Jag drar upp tröjan och ser hur alla mina bristningar från graviditeten nu är stygn. Fula svarta stygn över både höfter och mage.

Är det inte konstigt hur man kan få till drömmar egentligen?

Idag är det femte eller sjätte dagen jag har huvudvärk. Inte najs. Det kan släppa för korta stunder, men sen återkommer det igen.

Snart ska jag dra mig till jobbet. "Moffar" hämtar Al på dagis idag, så när jag kommer hem vid 19 snåret, ska vi nog vara uppe en liten stund extra och titta på Tingeling (nya favoriten här hemma! Me like!) och ha fredagsmys..

Och vet ni en sak?! Al sover numer i sin säng. Somnar där och sover där. Idag vaknade hon inte förrän kl 6 och då bara för att min klocka ringde första gången då! Underbart! :D Nästa steg är att hon ska lära sig somna utan att jag måste sitta bredvid hela tiden.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Smilla

Jag minns när vi skulle börja vänja barnen vid vanlig säng och de bara sprang upp och ville inte sova. Det är stundtals så fortfarande. Den här veckan har vi sprungit in till dem kanske 15 gånger varje kväll TRÖTTSAMT. De ska ha vatten, kissa, gosa, en extra kram, skriker rakt ut i ilska och säger "jag ska komma upp" m.m. m.m. Jag trodde det skulle gå över men i och med att man är trött vissa kvällar och inte orkar springa in med dem hundra gånger så lär de ju sig att de ibland får komma upp av tjat. Vissa dagar när jag har energi så går jag in med dem alla hundra gånger och sedan fungerar det perfekt i några veckor..eller nästan.



Trevlig helg föresten!

2009-11-20 @ 12:19:45
URL: http://smillatankar.blogspot.com/
Postat av: Anna

usch vilka otäcka och makabra drömmar! Kanske har med huvudvärken att göra?! Skönt att det går bra med dotra, du verkar ha fått kämpa hårt för det! Bra gjort :0) kram

2009-11-20 @ 20:28:50
URL: http://anake.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.danielnorin.com/index.php/webb-och-it-tips/gratis-spotify-invite.html



Gratis spotify :)

2009-11-22 @ 09:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0